some of us laugh, some of us cry, some of us smoke, some of us lie... but it's all, just a way that we cope with our life - starsailor : some of us

Monday, December 11, 2006

takk

aku tengah pening kepala. mana taknya, sampai sekarang satu kompeni pun belum bagi aku reply pasal practical training kat tempat diaorg. aku dah talipon banyak kompeni. kebanyakkan kompeni oil & gas ni tak amik orang practical training. kalau ada pun, banyak yang dah penuh. harapan aku sekarang ni tinggal satu kompeni kat subang, sigurros. ha ah, nama dia memang sebijik nama band post-rock dari iceland tu. tapi kompeni ni tak pernah amik budak buat practical training lagi. dia boleh pertimbangkan kalo aku nak buat tapi nanti aku jadi bahan eksperimen laa.

sekarang ni aku ada satu cover letter je yang tinggal so aku kena buat keputusan bijak. perlu ke aku teruskan misi aku untuk mendapatkan placing kat kompeni oil & gas? perlu ke aku korbankan cover letter aku yang terakhir ni untuk apply ke kompeni/kilang bukan dari industri oil & gas tapi berkemungkinan besar dapat memberikan aku tempat untuk practical training?

mungkin korang cakap aku sombong pasal taknak mintak keje kilang. masalahnya aku bukan sombong. orang cakap kerja oil & gas ni gaji besar dan stabil. aku tak nafikan. tapi pada aku selagi korang rajin dan dapat cope dengan politik tempat kerja, semua tu tak jadi masalah. macam sepupu aku. jadi engineer kat kilang je. tak sampai 10 tahun keje dah boleh buat rumah sendiri guna duit sendiri, cash! siap boleh upah arkitek buat plan rumah lagi. tapi korang pepaham jela kalo keje kilang. balik kerja tak tentu pukul 5 petang. mau kena kerja sampai pukul 10 malam. OT pun kekadang takde..

mungkin tu yang membuatkan aku tawar hati nak masuk industri perkilangan ni. tapi tu semua tak penting. yang pentingnya aku dah ada aim apa aku nak buat lepas belajar. aku bukan memilih kerja. tapi buat masa ni aku rasa masalah memilih kerja ni bukan satu isu.

"it's not the chances we take, it's the choice we make that determine our destiny.."

dah pukul 2.00 dah. aku nak gi pos resume aku...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home