some of us laugh, some of us cry, some of us smoke, some of us lie... but it's all, just a way that we cope with our life - starsailor : some of us

Sunday, December 10, 2006

cicakman dan kluang(man)

letih..aku letih. aku baru sampai dari kluang petang tadi lepas hantar adik aku. nasib baik aku ke kluang, kalau tak, mengadap cicakman la aku arini. kenapa? meh aku cerita..

dalam pukul 2.00 petang tadi sohar talifon aku. ajak aku tengok wayang. dia cakap dia kena bawak anak-anak buah dia tengok cicakman. dia ajak aku teman. nak ajak awek dia teman macam tak kena tempat kot. agaknya laa..

memula tu aku main ya kan je. yela, aku bosan. duduk rumah pun takde benda nak buat. lepas sarapan tiap-tiap pagi, aku basuh pinggan yang ada kat sinki. lepas tu sidai dan basuh baju. lepas tu takde benda dah aku nak buat. kalau ada benda kena repair tu boleh la aku menggodeh-godeh. aritu lampu fluorecent kat dining hall tu bunyi bising. makan dua hari la jugak aku nak kasi dia senyap. padahal nak kena tuka 'box' dia kat dalam tu je. tapi aku siap boleh bereksperimen dengan lampu dapur skali. takde keje la katakan. esok aku ingat nak kena naik bumbung laa. tempat yang aku dah katup dengan genting aritu macam bocor balik je.

ok, sambung cerita tadi balik. tak sampai 5 minit lepas sohar talipon aku, aku mula terpikir, bebaloi ke aku laburkan duit aku yang sediakalanya sedikit ni nak buat tgk cicakman? baik aku beli dvd. dvd kat the store tu pun dah 5 inggit skang. kalo aku kawtim cantek ngan tokey tu mesti dia boleh kasi 4 inggit satu. tak pun beli 3 dapat free satu.

melalut lagi aku. ok, 5 minit lepas sohar talipon aku tu, aku sms dia balik, cakap aku tak jadi pegi. dia balas, 'ok'. tak sampai seminit lepas dia balas tu dia talipon aku balik. dia ajak gak aku teman dia. dia cakap dia payung tiket aku. kesian member punya pasal, aku pun set je laa.

aku pun ready la nak mandi. nak tengok wayang la katakan. skali talipon umah bunyi. aku bajet sohar yang talipon. takkan cepat gila dia dah sampai. aku pun angkat la. skali rupanya adik aku si nurul tu. dia mintak tolong antar adik aku alia tu balik kluang. esok alia ada exam darjah khas. patutnya dia yang antar, tapi dia ada kursus kat pengerang tu. tak dapat balik awal.

aku pun serba salah laa. takkan aku nak menghampakan adik aku sendiri. kalo dia naik bas gi kluang tu memang tak sempat la masuk pukul 6. korang tau-tau je la curfew sekolah asrama ni. aku pun cancel la plan aku ngan sohar.

dalam pukul 4 gitu aku gerak dari taman rinting dengan alia ngan makcik aku (jeng jeng jeng!!). dalam pukul 7 aku sampai jb balik.

banyak jugak aku jumpa kete eksiden arini...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home