some of us laugh, some of us cry, some of us smoke, some of us lie... but it's all, just a way that we cope with our life - starsailor : some of us

Monday, June 26, 2006

korang nak cakap aku promote maxis pun cakap laa

sejak bermulanya musim Piala Dunia ni banyak kali aku dikejutkan oleh deringan SMS dari handphone aku. penghantarnya; Maxis. tujuannya; mengupdatekan aku dengan keputusan perlawanan semalam yang mana aku tak pernah nak amik tahu. boleh je kalau aku nak suruh dia jangan hantar lagi tetiap pagi, tapi aku tak nak. kenapa? sebab aku menganggapnya sebagai ucapan selamat pagi.

kalau nak difikirkan memang bodoh dan mengada-ngada alasan yang aku bagi tu. tapi apa la salahnya aku mengidamkan ucapan selamat pagi. dan benda ni membuatkan aku terpikir kepada benda yang lebih mengarut lagi. kalau aku kasi idea kat maxis suruh bagi ucapan selamat pagi dalam bentuk SMS atau lebih radikal lagi, buat wake up call kepada pelanggan maxis yang mengada-ngada (aku tak termasuk dalam kategori mengada-ngada macam ni), mesti aku boleh buat duit.

atau kalau nak lebih pathetic lagi, buat servis yang membolehkan pengguna boleh berborak ketika kebosanan. kerajaan mesti setuju dengan cadangan aku pasal ni boleh mengurangkan jumlah graduan menganggur. boleh keje layan borak orang-orang yang bosan. boleh la orang-orang yang bosan ni atau yang nak mencari tempat untuk meluahkan perasaan ni meluahkan perasaan mereka.

oh, aku lupa. sekarang pun dah ada servis macam tu. cuma perlu taipkan ON CINTA dan sms ke 3****2. kalau yang terguris hatinya, boleh la menaip ON GURIS dan hantar ke nombor yang sama.

nampaknya cadangan aku ni dah lapuk. tak boleh cari makan la aku cam ni.

tapi aku masih mengidam ucapan selamat pagi.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Sah, barape maxis baya kau?

9:22 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Patutkah maxis menerima cadangan maxis? nyatakan YA atau TIDAK dan hantarkan ke DAPAT hehehe..

-akhdan

1:50 PM

 

Post a Comment

<< Home